6.5.2011

Tunnustuksia


Sain Anna Elinalta tällaisen tunnustuksen. Kiitos! Olen oikein mielelläni monipuolinen, mukautuva, monikäyttöinen, muuttuvainen bloggaaja:)

Nyt on siis katsottava itseään peiliin ja kerrottava seitsemän asiaa itsestään. Yritän siis keksiä, vaikka melkein kolmen vuoden blogiurani sisältää aika paljon minä-minä-juttuja.

1. En ole urheilija. Ainut liikuntamuoto josta pidän on pyöräily. Kuvassa ensimmäinen Joponi vuosikymmeniä sitten.

2. Olen järjestelijä. Kaikenlaiset lokerot, laatikot, mapit, rasiat, laukut, lompakot saisivat mieluiten olla hyvässä järjestyksessä. Nytkin olen järjestellyt työpöytäni ympäristöä pari päivää. Siivoaminen on taas asia erikseen.

3. Yritän olla suurpiirteinen, katsoa asioita läpi sormien, vaikka olenkin hiustenhalkoja ja pilkun viilaaja. (Senhän huomaa jo tuosta  tunnustuksen alla olevasta tekstistä).

 4. Olen mitä suurimmassa määrin hamstraaja. Mitähän minä heitän pois? Ei tule heti mieleen muuta kuin roskat ja ruoanjätteet.  Blogini on oiva osoitus tästä ominaisuudestani.

5. En voisi elää ilman muistiinpanoja, päiväkirjoja, erilaisia listoja, tai ylipäätänsä ilman kynää ja paperia. Tai näppäimistöä, jolla kirjoittelen lapsuudenmuistoja ja muutakin. Projekti 365, joka sai alkunsa täältä , on sitkeän uurastuksen tulos ja täytti tuon muistiin pistämisen tarpeeni.

6. Vihreä on kai lempivärini, vaikka pidän kyllä kaikista väreistä.  Olen tarkka niiden sointumisesta yhteen.
7. Olen nautiskelija. Yksi esimerkki nautinnoistani, joita toki on monia: tässä kesäpaikkamme vanhan kirjoituspöydän ääressä, voin istua kauan, seurata pääskysten lentoa, haapojen havinaa, lukea sateisina päivinä tai kirjoittaa kirjeitä.  Tämä on minun oma ikkunani ja siksipä minulla on oikeus istua tässä kahvimukini kanssa . Minä otin seinälevyillä peitetyn ikkunan esille, sahasin, vuolin puukolla, ahersin kädet haavoilla, mutta sain sen esille! Ikkunasta puhutaankin perheen kesken "Clarissan" ikkunana.

Minulla on mukana kuvat, mutta te muut blogiystäväni voitte tehdä miten haluatte,  kun kerrotte 7 asiaa itsestänne, sillä ojennan teille nyt tuon The Versatile Blogger tunnustuksen. Olkaa hyvä!


9 kommenttia:

  1. Olet, olet :)

    Kiva, kun kirjoitat lapsuusmuistoja ylös, kunpa useampikin tekisi niin. Ääninauhoitus olisi hyvä vaihtoehto niille, jotka eivät tykkää kirjoittaa.

    VastaaPoista
  2. Oikein mukavia tunnustuksia sulla. Ja hyvä idea laittaa mukaan kuvia. :-)

    Ilahduttavaa, että kirjoitat muistiin lapsuusmuistojasi. Minäkin olen sitä yrittänyt, mutten ole paljonkaan saanut kirjoitettua (joitakin novellin pätkiä ja runoja). Sen sijaan olen kerännyt muiden lapsuusmuistoja ja tarkastellut niitä tutkimuksellisesti. Ja jatkoakin on luvassa tietokirjan muodossa joskus hamassa tulevaisuudessa.

    VastaaPoista
  3. beweglich
    gewandt
    vielfältig
    vielseitig
    wandlungsfähig
    wendig
    Jestas, oletpas monipuolinen! Onnea prenikasta!!

    VastaaPoista
  4. Susadim: Tulee vain liian harvoin kirjoitettua, ei saisi pitää taukoja, juoni kärsii.

    Anna Elina: Oi, sepä onkin mielenkiintoista työtä!

    Allu: Mutta kun sinä olet sitten vielä
    bewandt
    veränderlich
    frei beweglich
    vielseitig begabt
    vielseitig brauchbar
    vielseitig einsetzbar
    vielseitig verwendbar
    wandlungsfähig,
    niin sinun on ehdottomasti otettava vastaan tuo prenikka!

    VastaaPoista
  5. Ohoh, onpas meissä tämän perusteella melkein pelottavan paljon samaa! Ainoastaan en taida olla hamstraaja, ainakaan kaiken suhteen, ja suurpiirteinen olen joissakin asioissa ihan oikeasti. Mutta enemmän taitaa olla niitä, joissa olen se rasittava pilkun viilaaja.

    Ja vaikka olen ehdottomasti Järjestelijä - taas tietyissä asioissa - kaappini ja laatikkoni ovat kauheassa sekamelskassa, mikä saa mieheni turhautumaan pahan kerran.

    Hyvää äitienpäiväviikonloppua!

    VastaaPoista
  6. Niin, ja piti vielä tarkentaa, että muut kohdat voisin siis allekirjoittaa täysin. :)

    VastaaPoista
  7. Kivoja asioita hamstraat, teet, inspiroit, haaveiletkin... Nuo lapsuudenmuistiinpanot ovat tosi arvokkaita - jollaista olen itsekin aloitellut, mutten ole vielä pitkälle päässyt.
    Ehkä otan vastaan haasteesi, mutta ehkä en vielä. On vähän kiirettä nyt ja viikon kuluttua pitäisi olla kaikki siinä kunnossa, että auto pystyy starttaamaan kohti suloisinta Suomea. Yritänpä muistaa tämän haasteen sitten myöhempänä ajankohtana, kun olen palannut normaalioloihini.

    VastaaPoista
  8. Karoliina: Rivien välistä olen ollut huomaavinani tuon saman! Hamstraaja sinusta voi vielä aikaa myöten tulla, en minäkään aina ole ollut. Pilkkuja on kiva viilata, näyttää tuo Allukin siitä pitävän:))

    Sira: Kun nyt et pääse koko kesänä bloggaamaan, voit tehdä muistiinpanoja, kirjoittaa päiväkirjaa yms., kuten tuolla kohdassa 5 lukee. Sittenpä on materiaalia kotiin palattuanne:)

    VastaaPoista
  9. Muistiinpanoja kyllä kirjoitan jatkuvasti päiväkirjaani, kuviakin räpsyttelen. Toivottavasti siitä saa sitten jotain yhteenvetoakin syksyllä.

    VastaaPoista